Telemarketing

Hmm som föredetta telefonförsäljare har jag ganska stor kunskap i hur Distansavtalslagen fungerar. Förr tyckte jag det var väldigt enkelt, antingen tackade man ja eller nej till något på telefonen och sen var det så det var. Men nu har det visst tillkommit någon slags luddig gråzon

Igår blev jag uppringd av ett PPM fondplaceringsföretag. De undrade helt kort om jag ville ha mer information per mail om deras tjänst - Ja det kunde jag få, det lät lite intressant. Idag när jag läser informationen kunde jag inte bli klok på om jag redan var kund eller om jag kunde fylla i pappren och bli kund? Jag har fått inlogg och lösenord. I alla fall tyckte jag tjänsten var för dyr och för min egen säkerhet så ringde jag upp dem. Killen i andra änden sa att han plockade bort mig, då undrade jag om jag redan var kund? Hans svar var att jag var registrerad som "intresseanmäld" hos dem, jag var registrerad men de hade inte tillgång till mina PPM pengar förrän jag fyllde i blanketten

Men enligt mig så är det här inte alls ok! De har alltså registrerat mig som kund utan att jag har gått med på det, det finns inget muntligt avtal (det vet jag vad det ska innehålla och något sånt har jag inte sagt ja till). Jag har inte heller skrivit på något papper - Alltså, varning för företag som gör affärer på ett sätt som inte riktigt är ok!
 

Kommentarer
Postat av: Dennis

Instämmer, tydlighet är A och O när man gör affärer, speciellt över telefon.

http://www.speaker.nu/

2010-05-15 @ 20:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0