What if?

Vi har under en längre tid letat efter ett hus, men inte hittat något. Jag är kräsen, han är kräsen och alla hus har alltid något fel som gör att vi inte är intresserade. Exempelvis har vi tittat på hus med sprucken grund, funkskador, ingen tvättstuga, fint men dyrt osv osv. Det har alltid varit något, nu när jag tittar tillbaka är det endast 2 hus sen 2006 av alla de vi titta på som vi ångrar lite att vi inte la ett bud på. Trist kanske att det inte blev de två husen, men annars måste det ju betyda att de hus vi tittat på inte varit något för oss

Är det någon av er som varit på husvisning nyligen? Jag har börjat undra om människor köper hus som de köper mjölk? En del går in, tittar på de fina tapeterna, det fina köket. Går sedan fram till mäklaren och ger ett bud! Men liksom köpa hus för mig är det största köpet och det dyraste man kan göra. Jag vill ha varenda papper och gå hem, lusläsa besiktningen och fundera fram och tillbaka. Tapeter och kök det kan jag titta på i affärer. Nummer 1 för oss är att köpa ett friskt hus, eller i alla fall vara medveten om felen

Det jag skulle komma fram till var att vi nog nu har hittat något som lockar, det lockar en hel del faktiskt. Nu återstår bara att gå på visningen, läsa alla papper, räkna på det hela och se vad som behöver fixas. Huset är på totalt ca 220 kvm så det där med vad som behöver göras om och vad det kostar är väldigt viktigt. Jag har redan ett litet projekt i mitt huvud som Christian inte riktigt är med på än, en slags kattgård. Jag vill inte att mina små svansbarn ska bli utekatter när det inte är på landet och det jag funderar på kommer bli så bra om jag får min vilja igenom

Spana in det gigantiska vardagsrummet på typ 40 kvm!Planskiss Entréplan.

Kommentarer
Postat av: EMMA

Här hemma är vi också kräsna så därför bygger vi ett hus själva. När man ska göra ett så dyrt köp tycker jag det är viktigt att man får det precis som man vill ha det. :-)

2010-05-16 @ 11:18:29
URL: http://luxe.webblogg.se/
Postat av: Anette

Åh så kul! Ja vi vill ju också ha hus men folk budar ju upp allt så sjukt mycket även om det finns fel :(

Jag vill nog nästan bygga nytt, vill ha det fräscht o fint och så är vi inga renoveringstyper. Men M vill hellre köpa något som är runt 10-30 år så att de flesta fel har upptäckts (han menar på att det är så mycket fusk i dagens byggen). Får väl se hur det blir, vi kommer sällan iväg på visningar på fina hus. Vi liksom ger upp innan för vi vet att det kommer dra iväg. Som ett centralt radhus som visades i söndags/tisdags för 2,9. En kollega var med i budgivningen och efter nån dag var det redan uppe i 3,6 o det var det verkligen inte värt! Gah, vill ha större och att Melvin får eget rum...

Stort LYCKA TILL i alla fall med ert (förhoppningsvis) framtida hur!

2010-05-16 @ 12:33:13
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

EMMA: Visst är det så!

Anette: Jag håller nog med honom lite, bra att huset liksom stått till sig, sen en besiktning för att veta hur läget är och sen vet man i stort sätt vad man får. Nytt är också väldigt fint :)

2010-05-16 @ 13:18:55
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0