Ge mig SOL

Jag längtar bort, bort till värme och sol, jag verkligen längtar efter att inte frysa och slippa gå runt med en dunjacka som får mig att se ut som en Michellingubbe. Nästa vinter kanske vi skulle boka oss en resa, men jag hittar inget riktigt bra resmål under vintermånaderna

Thailand har jag varit i, kan iof tänka mig att åka tillbaka men Christian tycker det är för långt att flyga. Kanarieöarna känns lite kallt, det är inte mer än kanske 23 grader på vintern. Egypten åker jag helst till våren eller hösten, samma sak där, för kallt på vintern för mig. Vi har varit lite inne på att åka till Oman, lagom långt borta, varmt och skönt, men satan så dyrt! Men kanske ändå något för oss. Någon som varit där?

Nästa resa är planera och i början av Juni åker vi till Side i Turkiet. Väldigt bra planerat, eller kanske inte, vi flyttar veckan innan. Men resan får väl helt enkelt bli ett litet break från alla kartonger:)

Förra året hann vi med två resor till solen,

Hurghada / Egypten i April



Alicante / Spanien i September




Jag tror nästan att vi kommer åka tillbaka till Alicante i höst också - En långweekend när sommaren precis är över här hemma. Bara få komma bort lite, få de där sista solstrålarna och lite bränna, äta god mat och bara strosa runt
 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Tänk på att det är dyrt att flytta/bo i hus ;)

2011-01-04 @ 14:23:58
URL: http://kristys.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur var Hurghada? Människorna, priserna, stranden, maten? Vi har pratat om att åka dit... Jag har hört mycket gott om just den semesterorten

2011-01-04 @ 21:21:31
Postat av: Camilla

Kristin: Jo jag vet ;)

Jenny: Jag gillar Egypten, men El Gouna är lite trevligare än Hurghada egentligen

2011-01-06 @ 19:07:54
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anette

Så kul att ha en resa att se fram emot, då har ni ju en extra bra anledning till att slita på och få så mycket som möjligt klart i huset innan ni åker! Funderar också på att åka söderut i början av juni. Melvin åker ju för ca 300 kr innan han fyller 2 år (fast måste ju sitta i vårt knä också...) så innan skolavslutningen är det väl rätt bra pris tänkte jag.

2011-01-09 @ 16:29:27
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Anette: Ja sant, det blir att packa upp kartonger i rekordfart, måste ju hitta kläderna också :) Det var ett bra pris!

2011-01-12 @ 07:13:42
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0