Forts. Tröttsamt

Blev ännu mer t r ö t t s a m t!!!

Säljaren från Elgiganten ringde idag, datorn finns tyvärr inte att få tag på och de som fanns i Linköping var uppbokade sa han först. Han började igen prata om den andra datorn han har, den som jag inte alls vill ha. Jag sa helt kort att då beställer vi den från hemsidan istället, eftersom den finns där och frakten är fri. Då började han prata om att vi ej har öppet köp om vi köper den där. Nu är ju jag helt fel person att säga något sånt till eftersom jag har jobbat med telemarketing och därmed distansavtalslagen i flera år! Jag berättade att jag vet att jag har det. Då ändrade han sig till att så var det ju men endast om kartongen var obruten. Sen helt plötsligt kunde han ringa till Linköping och lägga undan en dator till oss om vi åker och hämtar den (de som nyss var bokade), nej tack sa jag inte intresserad. Det är ändå ca 6-7 mil tor till Linköping och frakten är som sagt fri på hemsidan.... Han lovade att vår del betalning som går ut idag vi gjort ska vara giltig längre, men det litar jag inte på så vi åker dit idag och tar tillbaka våra pengar

På lunchen ringde jag deras kundservice och frågade om de får ha varor ute i butik som ej går att köpa. De kunde inte svara på det. Jag berättade vad som hänt och blev lovad att någon chef i Norrköping skulle ringa upp mig. men det har fortfarande inte hänt! Det är sluthandlat på Elgiganten för mig
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

gud vad trist när sådan händer! men jag kan i alla fall rekommendera att beställa från onoff, beställde datorn igår och har kollinr nu så den kommer på måndag =) och onoff rättar sig efter distansavtalslagen, man får lyfta upp och titta op varan men man kan ju inte börja använda den såklart, hoppas det löser sig!

2009-06-12 @ 16:58:51
URL: http://entersofiesworld.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag har heller inte mycket för Elgiganten... Ses imorgon!

2009-06-12 @ 17:30:52
URL: http://annskiski.blogspot.com
Postat av: Camilla

Sofie: Jag ska kika på deras hemsida också, tack för tipset!

Annica: Nä, ses imorn

2009-06-12 @ 17:37:11
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gillar heller inte elgiganten, som verkar ha rätt slappa kriterier för vilka de anställer, även om de har en del duktigt folk också (har träffat en...).

Mediamarkt i Norrköping däremot gillar jag starkt! Har fått riktigt bra bemötande av kunnig och engarerad personal. De har hållt vad de lovat också och ringt upp osv.

2009-06-12 @ 21:50:15
Postat av: Camilla

Anonym: Ja de kanske är bättre!

2009-06-13 @ 07:14:51
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Bina

Min mamma köpte dator hos dem, och efter ett par månader lägger fläkten av. Inga konstigheter, de skickade den på lagning och det tog inte längre tid än de sagt. Dock skickades inte nätsladden med, så hon kunde inte starta datorn. Det tog över en månad att få tillbaka den, otaliga samtal, och en lånesladd (pga deras slarv) var det inte tal om. Dåligt!

2009-06-13 @ 15:18:38
URL: http://bortomsvedala.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag gillar inte heller elgiganten.. antar att dålig service och uruselt kunnande ingår när man får billigt pris.. Säg till om du vill att jag ska handla åt dig i Stockholm men verkar ju som att du har det löst med hemsidan!

2009-06-13 @ 23:28:28
URL: http://favoritciccis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag gillar inte Elgiganten. Den personal som jag har stött på har varit konstiga och vill pracka på en saker som man inte ens varit intresserad av att köpa. Jag föredrar Onoff!

2009-06-18 @ 21:28:15
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0